Архив за месяц: Май 2017

Meloterapia

Meloterapia , terapia prin muzica, o alternativa la indemana oricui

Datorita influentelor sonore armonioase, terapia prin muzica este folositoare in special pentru calmarea starilor de nervozitate si pentru calmarea emotiilor. Cu ajutorul meloterapiei pot fi tratate starile depresive,anxietatea generalizata, patologia asociata cu stressul, surmenajul intelectual ori simptomele psihice associate unei afectiuni dureroase cronice.

Spre exemplu, in antichitate, soldatilor li se aplicau tratamente sonore pentru indepartarea anxietatii , a fricii sau a emotiilor.Pe acelasi principiu se merge si in cazul bebelusilor care, in momentul in care devin nelinistiti, poti fi calmati de indata cu ajutorul cantecelor de leagan.

Cum functioneaza

Specialistii au facut o serie de cercetari pentru a arata beneficiile meloterapiei. Exista studii publicate (PET scan si imagerie functionala) care arata modificarea  undelor cerebrale , aparitia undelor alfa lente si a unei stari de relaxare  care permite inducerea unor sugestii placute , modificarea si reglarea frecventei cardiace si a frecventei respiratorii, reglarea pe termen lung a hiperexcitabilitatii vegetative responsabile de starea de tensiune interioara.

De asemenea, muzica stimuleaza eliberarea de endorfine  si enkefaline , morfinele endogene ale creierului cu rol in analgezie si in tonusul emotional,  ceea ce ajuta la indepartarea oboselii si a durerii.

In ceea ce priveste tratamentul, exista doua optiuni. Tratamentul pasiv in care pacientul nu trebuie decat sa stea linistit si sa asculte muzica si tratamentul activ in care pacientul este pus sa cante la diferite instrumente muzicale.

Cui se adreseaza

Meloterapia se adreseaza tuturor: copiilor, adolescentilor, adultilor sau batranilor.Toata lumea se poate bucura de beneficiile terapiei prin muzica, chiar daca nu ai o problema de sanatate. Cei vizati sunt persoanele suferind de anxietate generalizata,atacuri de panica, tulburari de somatizare  dar si cei cu afectiuni mai grave , alaturi de alte forme de terapie cum ar fi ergoterapia, terapia ocupationala, etc.

Beneficiile meloterapiei sunt :

— imbogateste viata unei personae;
— dezvolta sensibilitatea;
— ajuta comunicarea cu cei din jur;
— ofera placere, bucurie;
— faciliteaza contactele sociale;
— previne/reduce tulburarile de comportament;
— calmeaza anxietatea.

Pe scurt :
Muzica este considerata o modalitate excelenta de a imbunatati psihicul uman. Aceasta produce o stare emotionala agreabila permitand reducerea anxietatii, contribuind la ameliorarea unui anumit tip de dureri, favorizand totodata somnul. Pentru fiecare dintre noi, muzica are rolul de a actiona asupra starilor sufletesti. Ascultand muzica placuta ne putem relaxa si echilibra emotional.

Operele unor compozitori precum Wolfgang Amadeus Mozart, Johann Sebastian Bach, Ludwig van Beethoven, Robert Schumann sau Frederick Chopin au un efect demonstrat si incontestabil in ameliorarea starilor de panica, oboseala interioara, nervozitate si stres. Tinand cont de faptul ca existenta cotidiana este caracterizata de tensiuni permanente si presiuni exterioare, meloterapia actioneaza adesea ca un ‘soft-cure”, care ne ajuta sa ne mentinem echilibrul, macar in ceea ce priveste aspectul psihologic al problemei.

http://e-psiho.ro/articole/meloterapia

Cum să vorbești în public pentru prima dată

Discurs Toastmasters 1: Ice Breaker Ai decis așadar să ții primul discurs Toastmasters (Speech one: The Ice breaker).

Discursul 1 Toastmasters este menit să spargă gheața. Privește-l ca o modalitate de a te prezenta celor din clubul Toastmasters și un prim contact al tău cu lumea vorbitului în public. Nu încerca să impresionezi în mod special, fii doar tu însuți.

Urmărește mai ales: SĂ TE PREZINȚI CELORLALȚI, SĂ TE FACI CUNOSCUT Ca și nou membru Toastmasters, ai ocazia acum să te faci cunoscut, să te prezinți tuturor. Acesta este de altfel principalul scop al proiectului 1 „Ice Breaker” din manualul „Competent Communication„: să ieși în față și să spui cine ești tu. Să vorbești despre tine însuți ar trebui să îți fie ușor, deoarece tu te cunoști cel mai bine.

SPARGE GHEAȚA ȘI IEȘI PE SCENĂ Ei bine a sosit clipa să începi practica și să ieși în fața publicului. Acesta este momentul, iar pe viitor îți vei aminti mereu de acest prim discurs.

FĂ CUNOȘTINȚĂ CU TEAMA DE VORBIT ÎN PUBLIC Poate vei fi printre puținii norocoși care nu vor avea niciodată emoții să vorbească în fața unui public. Statistic vorbind majoritatea oamenilor au emoții în fața unei săli cu ascultători. Tot statistic s-a constatat că teama de vorbit în public este mai intensă ca teama de moarte. Există mai multe teorii legat de motivele pentru care oamenii au o asemenea frică să iasă pe scenă. Printre acestea sunt teama de eșec, frica de a nu te face de râs în fața altora, amintiri din școală când profesorii te-au făcut cu ou și oțet la tablă în fața colegilor, etc. Și nu există decât o singură modalitate de a o depăși: să ieși în față și să vorbești. De atâtea ori până când vei învăța să accepți emoțiile și nu te vor mai afecta.

Cum te asiguri că vei avea un discurs Toastmasters excelent?

SCRIE-ȚI DISCURSUL În majoritatea cazurilor acest discurs este despre tine. Există și excepții, eu îți recomand însă să păstrezi subiectul discursului legat de tine însuți. Stabilește câteva elemente importante pe care vrei să le amintești: de exemplu un eveniment important din copilărie, o persoană care ți-a marcat adolescența. Crează o poveste si spune-o ca în fața unor prieteni. Scrie o schiță a discursului și stabilește-i o formă finală. Personal nu-ți recomand să scrii discursul complet pe hârtie, ci mai degrabă o schiță cu elementele principale. În nici un caz nu citi întreg discursul de pe hârtie. Ai grijă ca discursul tău să aibă o scurtă introducere, un cuprins și o încheiere. Introducerea și încheierea le poți memora, cuprinsul îl schițezi ca mai sus.

EXERSEAZĂ Nu te du acolo fără să știi ce ai de spus. După ce ai stabilit ce vei spune, exersează discursul. Poți să o faci în fața oglinzii sau nu neapărat. Poți ruga câțiva prieteni să joace rolul publicului. În mod normal un discurs Toastmasters trebuie repetat de cel puțin 10-20 de ori înainte de a te urca pe scenă. În cazul discursului 1, nu este neapărat nevoie de așa multe repetări. Fă-o totuși de minim 3-4 ori înainte.

NU TE LĂSA PRADĂ EMOȚIILOR Dacă vei avea emoții pe scenă ține minte că 90% din public nu va sesiza asta dacă nu le atragi atenția. Deci nu folosi vreodată expresii de genul „Mă scuzați că am emoții„, nu atrage atenția asupra emoțiilor. Ignoră-le și continuă ce ai de spus. Așadar: Scrie o scurtă descriere a ta: cine ești, ce ai făcut, ce ai important de spus. Dacă se poate include 1-2 întâmplări nostime pentru a face publicul să se destindă. Nu depăși 5 minute. Fă-ți notițe dacă ai nevoie, dar nu citi discursul de pe foaie! Dacă te încurci, pur și simplu treci la următoarea idee. Dacă ai emoții nu o spune. Ignoră-le și treci mai departe. Îți recomand să ceri cuiva să te filmeze și să păstrezi filmarea ca material de referință. Ulterior vizionează filmul și găsește ce trebuie să îmbunătășești. Vei putea în viitor să te compari cu acest prim discurs și să realizezi cum ai evoluat. Folosește cu înțelepciune evaluările primite. Nu le lua ca pe un atac personal, ci ca pe un feedback primit din care  poți învăța ce să îmbunătățești în stilul tău.

Citeste intregul articol la: https://florinrosoga.ro/blog/discursul-1-toastmasters-ice-breaker/